نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو برمبنای طراحی پلتفرم ملی و تولید
خودروهایی درکلاسهای ابعادیC و B برای توسعه خودروهای سواری، هاچ بک،
کراس اوور و خودرو برقی به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان و کسب سهم
مناسب از بازارداخلی و صادراتی تدوین شده است.
به گزارش عصر ایران کیانوش پورمجیب معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در اینباره گفت: در این نقشه راه، انواع موتورهای کم مصرف و گیربکسهای دستی و اتوماتیک شش دنده در نظر گرفته شده است.
وی افزود:
براساس پلتفرم بومیسازی شده، خودرویی درکلاس ابعادیC با استانداردهای
ایمنی یورو NCAP سه ستاره و با مصرف سوخت و آلایندگی مطابق با استانداردهای
روز کشور از سال آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
پورمجیب از آغاز طراحی محصول در کلاس شاسی بلند و کراس اوور بر روی
پلتفرم ملی ایران خودرو در سال جاری خبرداد و اظهار کرد: پروژه p535 که یک
کراس اوور ساخت داخل است که در دوسال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد: خودروی سواری در کلاس ابعادی C و با برند ایرانخودرو در سال آینده تولید خواهد شد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو خاطرنشان کرد: طبق نقشه
راه توسعه محصول این شرکت، تولید خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته
که در اولین گام خودروی دنا پلاس در مدت یک سال و نیم آینده به نیروی محرکه
برقی مجهز خواهد شد.
پورمجیب با اشاره به استقبال مردم از خودروهای دنده اتوماتیک گفت: دنا پلاس اتوماتیک از ابتدای سال آینده به بازار عرضه می شود و 207 با دنده اتوماتیک نیز در نیمه نخست سال 99 آماده تولید خواهد بود.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو تصریح کرد: 207 و دنا
پلاس در راستای هدف کاهش مصرف سوخت و راحتی راننده در سال آینده به فرمان
برقی مجهز میشوند.
وی اظهار کرد: محصول 207 با سقف پانوراما و دنده دستی تا پایان امسال و با استاندارد آلایندگی یورو 5 وارد بازار خواهد شد.
پورمجیب درخصوص تولید خودروهای پایه گازسوز نیز گفت: ایران خودرو در نظر
دارد تا به منظور ارتقاء رضایت مشتریان و افزایش حجم مفید صندوق عقب
خودروهای دوگانه سوز، با اعمال تغییرات در پلتفرم خودروهای سمند، پارس و
حتی رانا، مخازن گاز را از داخل صندوق عقب به کف خودروها منتقل کند.
وی همچنین تاکید کرد: تولید موتورهای کم مصرف سهسیلندر در نقشه راه
ایران خودرو پیش بینی شده و این پروژه در مرحله امکانسنجی فنی و اقتصادی
است.